הזעם שאחרי החיסול • קריאות לחיזבאללה בלבנון: "רוצים נקמה בישראל!"

    שלמה ריזל 1 Comment on הזעם שאחרי החיסול • קריאות לחיזבאללה בלבנון: "רוצים נקמה בישראל!"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העולם הערבי סוער מהחיסול האיכותי שביצעה ישראל הלילה בפרבר הדרוזי-נוצרי ג'ארמאנה מדרום לדמשק, שבו נהרג בכיר החיזבאללה המחבל סמיר קונטאר שרצח בשנת 79 את משפחת הרן בנהריה ושוחרר בשנת 2008 במסגרת עסקה עם ארגון החיזבאללה לשחרור גפותיהם של אלדד רגב ואודי גולדווסר.

    ארגון החמאס הוציא לפני שעה קלה הודעת גינוי רשמית לתקיפה המיוחסת לישראל, וקרא לקהילה הבינלאומית לשאת באחריות לנוכח "הבריונות הישראלית".

    בכיר הג'יאהד האיסלמי, חאלד אל בטש הגיב אף הוא ואמר כי "ישראל תשלם מחיר יקר על חיסול קונטר". יצויין כי בניגוד לחמאס, הג'יאהד האיסלמי הוא הנציגות האיראנית בעזה ובשטחי יהודה ושומרון ולכן, מטבע הדברים הוא מסונכרן יותר עם חיזבאללה. כמו"כ, הוא מסייע לאיראנים להחדיר את השיעה לרצועת עזה.

    ובתוך כך העיתון הלבנוני "ביירות טיימס" קרא הבוקר לחיזבאללה להגיב בתקיפות על חיסול בכיריו ואף האשים את ארגון הטרור בתקיפות עליו, מאחר שלא הגיב לתקיפות אחרות המיוחסות לישראל.

    הערכות כעת בסוריה ובלבנון הן שקונטאר ושות' עמדו לפני הוצאה של פיגוע משמעותי נגד ישראל, אך הדעות חלוקות האם המטוסים ירו את הטילים משטח ישראל או שחדרו לסוריה תוך שיבוש המערכות האלקטרוניות של צבא סוריה – כולל הs300 החדש שקיבלו מסוריה.

    סמיר קונטאר (1)

    אשר לאפשרות התגובה של חיזבאללה, הדעות חלוקות האם חיזבאללה ייבחר להגיב – כיוון שמדובר בפגיעה בסמל הארגון או שיעדיף להבליג בשל העובדה שהתקיפה לא בוצע בשטח ריבוני של לבנון – שעל תקיפות כאלו התחייב נסראללה בעבר להגיב, ומכיוון שבחודשים האחרונים היו הקטלניים ביותר לארגון הטרור בקרבות בסביבות העיר חמה שבצפון סוריה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חלאהההההההה מיץ של זבל… בהמה על 2